Tiešie saules stari karstā vasaras dienā var veicināt priekšējā stikla plaisāšanu, ja stikls jau ir bojāts. Tas notiek, kad automašīnas stikls ilgstoši tiek pakļauts intensīvai saulei. Karstums uzkarsē metāla un citas stiklu apņemošās detaļas, izraisot to straujāku izplešanos nekā stikla centrālajā daļā. Neizturot spriegumu, stikls ieplaisā.
Gan siltajā, gan aukstajā sezonā, krasas temperatūras maiņas var negaidīti izraisīt bojāta stikla plaisāšanu. Tas var notikt, piemēram, vasarā uzkarsušu automobili apmazgājot ar aukstu ūdeni vai ziemā uz apledojuša stikla uzlejot karstu ūdeni, lai ātrāk atkausētu ledu.
Metāla ledus skrāpji ir īpaši nepiemēroti automobiļu stikliem. Vadītāji bieži izmanto dažādus improvizētus rīkus – metāla lāpstiņas, plastmasas lojalitātes kartes utt. Tomēr jebkurš metāla skrāpis vai nepiemērots instruments bojā stiklu, atstājot skrāpējumus, kas pasliktina redzamību un paātrina stikla nolietošanos. Pirms izmantojat nepiemērotu priekšmetu stikla tīrīšanai, aicinām padomāt, vai vēlaties vēlāk ieguldīt lielus līdzekļus stikla nomaiņā. Labāk jau laikus iegādāties kvalitatīvu plastmasas vai gumijas skrāpi – tas būs daudz lētāk nekā jauns stikls.
Vējstikla tīrītāji arī var kļūt par stikla bojājumu iemeslu. Tas notiek, ja slotiņu nomaiņas laikā nejauši atlaiž tīrītāju mehānismu, kas ar spēku atsitas pret stiklu un to ieplēš. Tāpēc šo darbu jāveic uzmanīgi.
Rūsa jeb korozija – bieži pavadošais faktors vecākiem automobiļiem. Korozija “paceļ” stiklu, tas sāk berzēties, un, piemēram, iebraucot bedrē, stikls var ieplaisāt.
Bojāts vējstikls?
Remontēsim vējstiklu, ja ir tikai uzsitums, nomainīsim – ja ieplīsis, un pēc vajadzības kalibrēsim ADAS kameras.