Vide un ilgtspējība

Mūsu ambīcijas

Mūsu mērķis ir būt par paraugu atkritumu šķirošanā un pārapstrādē.

Atkritumu samazināšana un ieguldījums aprites ekonomikas izveidē ir daļa no mūsu ilgtspējības politikas.

Automašīnu stikls ir mūsu galvenais atkritumu veids. Mūsu mērķis ir pārstrādāt pēc iespējas vairāk bojāto transportlīdzekļu stiklu.

Ilgtspējība

Īstenojot savu misiju, mums rūp apkārtējā vide. Mums ir svarīgi, lai biznesa lēmumi būtu ilgtspējīgi. Tādā veidā mēs veicinām pozitīvas pārmaiņas sabiedrībā un vidē, vienlaikus stiprinot uzņēmuma reputāciju. Mēs esam lepni, ka varam salabot automašīnu vējstiklus, nevis tos nomainīt. Šis risinājums ir ne tikai izmaksu un laika ziņā efektīvs, bet arī ilgtspējīgs. Veicot remontu, mēs saudzējam vidi, jo CO₂ emisijas ir vairākas reizes mazākas, salīdzinot ar nomaiņu. Investējam, lai pēc stikla nomaiņas tas tiktu pārstrādāts.

Sociālā atbildība ir arī svarīga ilgtspējības sastāvdaļa. Tas ietver ne tikai darbinieku labklājības nodrošināšanu – godīgu atalgojumu, darba drošības standartus un darba vides uzlabošanu, bet arī saistības pret sabiedrību.

Vide un ilgtspējība

1000+
vējstiklu remonti
Remonta prioritātes stratēģija ir mūsu biznesa pamats. Remonta procesā rodas tikai minimāls atkritumu daudzums. Oglekļa dioksīda emisijas, remontējot transportlīdzekļa vējstiklus, ir par 80% zemākas nekā to nomaiņai pret jaunu.
92.5
tonnu CO₂
Pateicoties Carglass® remonta stratēģijai, 2024. gadā vien atmosfērā tika novērsta vairāk nekā 92.5 tonnu CO₂ iekļūšana. Ja visi šie vējstikli būtu jānomaina pret jaunām, oglekļa dioksīda emisija pārsniegtu 116 tonnas. Aprēķinot CO₂ emisijas, mēs paļaujamies uz Belron® analytics datiem.* * CO₂ pēdas nospieduma aprēķins ir balstīts uz Belron® korporatīvā izmantoto metodiku, kas ietver tiešās un netiešās emisijas no produktiem un darbībām un atbilst ISO 14067 prasībām.
46
tonnas bojāta stikla, kas nosūtītas otrreizējai pārstrādei
Visus vecos automašīnu vējstiklus nosūtām otrreizējai pārstrādei mūsu atkritumu apsaimniekošanas partnerim, kur tiek pārstrādāts transportlīdzekļa stikls, un iegūtie materiāli tiek izmantoti citu produktu, piemēram, stikla vates, silikona bloku, stikla šķiedras u.c., ražošanā.
Vide un ilgtspējība

Mūsu darbības

Mēs dažādos veidos sniedzam ieguldījumu ilgtspējīgākas vides veidošanā.

  • Mēs piemērojam stratēģiju ” vispirms remontēt “;
  • 100% laminēto bojāto vējstiklu tiek pārstrādāti;
  • Mēs digitalizējam visus papīra dokumentus.

Vējstiklu remonta stratēģija

Ievērojot mūsu stratēģiju “remonts vispirms” mēs salabojam vējstikla bojājumus, kuru diametrs ir līdz 2,5 cm, vismaz 6 cm attālumā no stikla malas un atrodas ārpus vadītāja redzamības lauka. Bojāto stiklu nomainām pret jauniem tikai tad, kad stikls ir saplaisājis un remonts vairs nav iespējams. Mēs izglītojam sabiedrību par vējstiklu remonta iespējām un jau tagad redzam rezultātus, jo katru gadu remontēto automašīnu vējstiklu skaits strauji pieaug.

Stikla pārstrāde

2024. gadā, Latvijā, Carglass® transportlīdzekļu stiklu nomaiņas darbībās radās aptuveni 46 tonnas stikla atkritumu. Šie atkritumi nenonāca poligonos, tie tika nosūtīti otrreizējai pārstrādei mūsu atkritumu apsaimniekošanas partnerim, pēc tam tika izmantoti kā izejviela citu produktu ražošanai. Latvijā Carglass® otrreizējai pārstrādei nosūta 99% bojāto stiklu un 100% vējstiklu atkritumu. 1% sānu un aizmugures rūdītā stikla atkritumu nonāk jauktos atkritumos. Rūdīts stikls saplīst mazos gabaliņos. Gabali tiek savākti kopā ar citiem atkritumiem. Tas rada jauktos atkritumus.

Digitalizācija

Veicam arī vides resursu saglabāšanu, digitalizējot papīra dokumentus: aktus, rēķinus, garantijas, izziņas, informatīvos materiālus – viss tiek digitalizēts, klientiem nosūtām saites uz dokumentiem un/vai digitālo dokumentu veidlapu.

Mazas lietas var ietekmēt lielas pārmaiņas.